Served On A Plate Cake Smiley

memang ALLAH sengaja ;)





* Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

#belajar dari kesalahan dan kesilapan 


* Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

#sentiasa memohon ALLAH supaya diberi petunjuk dan hidayah

* Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang g salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

#kasih dan sayang akan datang dengan sendiri nya tanpa perlu dicari

* Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

#ALLAH tahu apa yang terbaek untuk kita dan penentu jodoh dan pertemuan kita

* Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

#mungkin kita antara yang bertuah dapat pelbagai pengalaman yang banyak

* Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita
jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

#pengalaman mengajar erti kehidupan , kesabaran mengajar erti keimanan

* Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita
lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

#cintai ALLAH sebelum mencintai hambanya

* Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

#kehidupan hanyalah pinjaman semata-2 tiada yang abadi selaen NYA 

Wahai sahabat yg kecewa, menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya. Hari esokpun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhan-NYA, dan meninggalkan laranganNYA. .

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hamba-NYA yang menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepada-NYA.

ingatlah segala yang kita jalani serta semua masalah yang kita hadapi bukan lah kerana ALLAH tidak ber;aku adil kepada kita tetapi kita antara insan yang terpilih serta kuat dan tabah hatinya.. ketahuilah sesungguhnya ALLAH tidak akan memeberikan sesuatu yang tidak mampu untuk ditanggungi oleh hambanya.. counclusion . semakin kuad dan tabah anda semakin kuad dan hebat dugaan yang anda dapat. dan seberat mana dugaan yang anda terima sekuad itulah anda.. bulan semua insan berkeistimewaan sebagaimana anda.. bersyukurlah dan terimalah setiap dugaan dgn tabah dan sabar.. #jadi ustazah pulak aku nie -.- 

P/S : i'm one of the person who always lost in my way when i'm fall in love and i hope i can be the better than who i am now and aware that the love will come to find me in one day. i'll wait it patiently ^^.



friendss is everything to me .. ILOVE my prenz



No comments:

Post a Comment